مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
۱ نفر

برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی، دامنه و ارتفاعات رشته کوه‌های البرز طبق گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۲۶ مرداد) شاهد بارش رگبار همراه با رعد و برق هستند.

گرما

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شنبه(۲۷ مرداد) همچنان برای نوار شمالی کشور و یکشنبه(۲۸ مرداد) برای شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود یا به عبارتی ناپایداری جوی را خواهد داشت.»
امین حسین نقشینه افزود: «دوشنبه(۲۹ مرداد) هم برای برخی مناطق شمال غرب ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.»
تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه و ارتفاعات گلستان شده‌است. اثر مخاطره‌ای این پدیده طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی است.
نقشینه ادامه داد: «در ۵ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ناپایداری جوی برای جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و دامنه و ارتفاعات هرمزگان و جنوب و غرب کرمان با افزایش ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود که رگبار رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.»
نقشینه ادامه داد: «یکشنبه (۲۸ مرداد) در بیشتر مناطق نیمه شمالی کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.»
در سه روز آینده دریای خزر، دریای عمان، تنگه هرمز و شنبه (۲۷ مرداد) خلیج فارس مواج و متلاطم است.
بیشینه دمای تهران امروز (۲۶ مرداد) به ۳۷ درجه و شنبه (۲۷ مرداد) به ۳۵ درجه و یکشنبه (۲۸ مرداد) به ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. کمینه دما هم ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. بارش پراکنده در ارتفاعات شمال تهران در ساعات شب مورد انتظار است.

کد خبر 874563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha